søndag 10. august 2014

Byttehandel

Å bytte varer eller tjenester er moro.
Som jeg har skrevet tidligere, så får vi veldig mye egg.
Mannen til en god venninne av meg er veldig glad i å fiske, så vi bytter.
De får egg, og vi får både torsk og sei. Veldig greit, siden både jeg og ungene elsker fisk.

Hadde jeg kjent noen som hadde gule plommer, 
så hadde jeg ikke nølt med å spørre om de ville bytte bort noen plommer mot egg.

Jeg er også med i to byttegrupper på facebook.
Der har jeg byttet bort mye vi ikke hadde bruk for lenger, blant annet klær som er for små til ungene.
De har fått blant annet bøker, spill, filmer og leker tilbake.
Jeg har også byttet til meg masse nytt interiør, hagemøbler, gassgrill, stauder, 
litt klær, ny sofa, ei høne, bøker og masse mer.

Bytting har foregått lenge, og er like aktuelt i dag som i 1874.
Bildet under er en avisillustrasjon fra 1874 i Harper`s Weekly som viser en byttehandel 
med kyllinger mot avisabonnement.
 

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar