lørdag 9. august 2014

Det er mye å spare på mandager

Vil du handle smart, så bør du handle på mandager. Så tidlig om morraen som mulig.
Da er ofte butikkhyllene fulle av varer til halv pris. Det meste kan fryses. 
Jeg fryser fløte i isbitposer, så kan jeg bare ta opp en bit eller to når jeg trenger det i ei gryte.
Biola fryser jeg også, og det er veldig ofte til halv pris. 
Først tenkte jeg at den måtte brukes til smoothie, men det er ikke nødvendig. 
Den er like god som den er, også etter tining.

Dessuten så er ikke varene ødelagt selv om de er utgått på dato.
På det meste står det "best før", men mye er akkurat like godt lenge etter den datoen.
Sure matvarer lukter vondt, så jeg bruker heller nesa og øynene, enn å se på datomerkingen.

Apropos isbitposer, så fryser jeg kald kaffe også innimellom.
Jeg elsker iskaffe, men den blir jo ikke så god når den blir utvannet.
Da er det perfekt med kaffeisbiter.


Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar