torsdag 28. august 2014

Hold orden i kjøleskapet

Jo ryddigere kjøleskapet er, jo mer kontroll har du på hva som er inni der.
Jeg vasker og rydder kjøleskapet hver fredag.
Er der løk, paprika, champinjong eller liknende som begynner å bli gammelt, så kutter jeg det opp.
Samme med pølsepålegg som jeg vet ikke vil bli spist i løpet av helga, 
og om der er en tynn flis med ost igjen.
Om det bare er bittelitt igjen av hver ting, så blander jeg det bare i en boks.
Perfekt hvis jeg plutselig får lyst på omelett.

Har jeg mye champinjong eller annen sopp, så lager jeg soppstuing.
Stek soppen i litt smør, krydre med salt og pepper,
og hell over litt jevning av mel og melk.
Ungene er veldig glad i dette, så det fryses også ned i porsjonspakker.

Omelett er veldig greit å lage i muffinsformer.
Den er like god selv om den har vært frossen.

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar