lørdag 9. august 2014

Utnytt nettbanken

Jeg får alle mine regninger på avtalegiro.
Det eneste jeg må passe på er at det er nok penger på den kontoen til enhver tid, 
men det er ikke noe problem.
Jeg får alle mine penger inn på regningskontoen, 
så har jeg lagt et fast trekk derfra og inn på brukskontoen min.
Pengene på regningskontoen "glemmer" jeg helt til det er bursdag eller jul.
Da er det alltid litt til overs der som jeg kan bruke.
Jeg satte opp et budsjett på hvor mye jeg handler for i mnd i gjennomsnitt, 
pluss litt ekstra, og det er det jeg kan bruke.
Er brukskontoen tom, så får jeg heller droppe den festen som ikke var med i planleggingen.

Før jeg fikk avtalegiro glemte jeg av og til å betale en regning, noe som resulterte i purregebyr.
Et purregebyr er somregel på 63,-.
Men avtalegiro sparer jeg sikkert 630,- i året, uten at jeg har helt oversikt over det.

Med avtalegiro unngår jeg også fakturagebyr som ofte er på 30 - 50,- pr. regning.


Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar